نانو تکنولوژی

با توجه به اینکه اثر ضد عفونی کننده های پایه الکل با تبخیر الکل ، کاهش مییابد، محققان شرکت های فناور بر پایه نانو ذرات ، ضد عفونی کننده هایی را با ماندگاری بیشتر برای از بین بردن میکروارگانیسم ها ی خطرناک و مسری به تولید رساندند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان در حوزه نانو فناوری با بیان اینکه ایران یکی از تولیدکنندگان ضد عفونی کننده حاوی
نانوذرات در جهان است، گفت: در این ضد عفونی کننده ها از نانوذرات و آب و مواد بیضرر استفاده شد ه که در حالت ذخیره در تاریکی غیر فعال است.
در حضور هر فتون ضعیف نور مریی و نامرئی ترکیب این دو ماده از فتون نور انرژی کسب میکند و نانوفتوکاتالیست،
ها فعال می شود  و موجب رهایش رادیکالهای منفی اکسیژن میشود. این رادیکالها میتوانند به ساختار میکرواورگانیسمی خطرناک مثل کرونا و هرپس آسیب زده و محیط را استریل و واکسینه وتمیز و بی بو کنند.
وی ادامه داد: در ضد عفونی کننده های پایه الکلی به دلیل تبخیر سریع الکل ، اثربخشی ضد عفونی کننده ها بسیار کوتاهتر از نمونه های نانویی است. این در حالی است که در ضد عفونی کننده های نانویی حتی با تبخیر محلول هنوز نانوذرات در محیط وجود دارند که میتوانند در از بین بردن مواد بیماریزا موثر باشند. حدود ۵۰۰۰برابر طولانی تر از الکل! بدون بو و عوارض و آتشزایی الکل!
بسیاری از مردم و مسئولین از این تکنولوژی روز دنیا با این همه مزایا بی خبرند و نمی دانند که عامل اصلی پیشگیری و قرنطینه هوشمند موفق در خاور دور بخصوص ووهان و پکن و سنگاپور و نیوزلند و ژاپن ….
اسپری های هوشمند نانو فتوکاتالیستی بوده! همزمان ماسکهای نانو ی واقعی در خاور دور تولید شد که سطح داخلی و خارجی آن ضد ویروس است و ویروس را میکشد و بر خلاف ماسک های N95 تا ۳ماه مداوم قابل استفاده مکرر است. به دلیل همین نگاه ناباورانه، با وجود پیشرفت های علمی همزمان با خاور دور، ایران در اجرای آن تا کنون تاخیر کرده و نتیجه بی خبری مسئولین، موج دوم و سوم کرونا خواهد بود.
وی با بیان اینکه باید کشور از ضد عفونی کننده های نانویی برای ضد عفونی کردن معابر، بیمارستان ها و منازل  و ادارات و بانک ها و موسسات وفضاهای عمومی و مترو وحمل و نقل و خودروها بجای مواد مضر نسل ۱و ۲قدیمی مثل الکل ،استفاده کند، یادآور شد: بر اساس ادعای FDAو WHOضد عفونی کننده های دارای فرمولاسیون نانویی میتوانند برای مقابله طولانی با ویروسهایی نظیر ،H1N1 کرونا و آنفلوآنزا و هرپس (تبخال دهانی و تناسلی و زونا ) به کار روند.
این محقق از تولید ضدعفونیکننده حاوی نانوذرات همزمان با خاور دور توسط دانشمندان ایرانی با مشاوره دکتر صابر  محقق اکادمیک با سابقه ۲۵سال تحقیق در زمینه نانو و ۱۵سال در زمینه فمتو و چشم و باتریهای نانویی بینهایت خبر داد و اظهار کرد: از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا مراحل دریافت مجوز تولید این ضد عفونی کننده را آغاز کردیم و توجه به نیاز به نتایج آزمایشگاهی و اسکنینگ الکترون میکروسکپی و ازمایشات ویروس شناسی و طی مراحل طولانی اداری، دریافت مجوز زمان زیادی برد؛ ولی در نهایت موفق شدیم مجوزهای لازم را دریافت کرده و در حال حاضر تولید ضد عفونی کننده حاوی نانوذرات آغاز شده است.
در ازمایشگاه غذا دارو ، حتی ویروسهای بسیار مقاوم تر از کرونا مانند هرپس با لایه های مقاوم بیشتر، در طی ۴دقیقه از تعداد ۱۰به توان ۶به صفر رسید و پاکسازی کامل ویروس طی ۴دقیقه انجام شد.این پیشتازی علم و فناوری بر همه محققین و مشوقین و به دکتر صابر مبارک باد. به گزارش ستاد نانو، حتی بعد از کاهش شیوع کرونا قطعا جامعه به مواد ضد عفونی کننده و ضد ویروس و ضد تبخال و عفونت های بیمارستانی و زخم بستر و سوختگی و قارچی و کچلی و… نیاز دارد، بنابراین ظرفیت بالایی برای تولید ضد عفونی کننده های نانو در کشور وجود دارد. از این رو این محققان ما با همکاری نانو من های بین المللی به دنبال توسعه این فناوری خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *