عمل زیبایی پلک(بلفاروپلاستي)

بلفاروپلاستی ، عمل زیبایی پلک است. این عمل به جهت اصلاح افتادگی پلک که در اثر بیماری یا بالا رفتن سن ایجادشده، انجام می‌شود. در این حالت عضلات و ماهیچه‌های اطراف چشم آویزان می‌شوند، گاهی حالت ابروها نیز افتاده شده و پوست پلک میدان دید را کم می‌کند.

در این عمل، با برداشتن عضلات اضافی، پوست و چربی، جوانی را به چشمان بازگردانده و درعین‌حال وسعت زاویه دید را به حالت اولیه گسترش می‌دهند. نتیجه این عمل درصورتی‌که توسط بهترین جراح پلک انجام شود، می‌تواند سال‌های سال دوام بیاورد و یا حتی مادام‌العمر باقی بماند. با این توصیفات بهتر است قبل از عمل زیبایی پلک، تحقیقات کامل و جامعی انجام دهید تا بهترین جراح پلک را جهت این کار انتخاب نمایید.

 

بلفاروپلاستی روی کدام پلک انجام می‌شود؟

عمل زیبایی پلک ، مانند دیگر عمل‌های زیبایی، نیاز به مشاوره دقیق از بهترین جراح پلک دارد. چنانچه مشاوره انجام شود، پزشک برای شما شرح خواهد داد که عمل شما مربوط به کدام قسمت پلک است.

دلیل این است که:

اگر پلک بالای شما پف‌کردگی داشته باشد، کیسه‌های چربی در زیر پلک آویزان شده باشند و دید شما محدود شده باشد، پلک فوقانی نیاز به جراحی دارد و گاهی ابروها نیز باید بالا کشیده شوند زیرا سنگینی پلک ابروها را نیز به پایین کشیده است. ناگفته نماند هر مرحله‌ای که اضافه می‌شود، بلفاروپلاستی هزینه متفاوت خواهد داشت.

اگر پلک پایینی شما پف‌کردگی داشته باشد، یعنی کیسه‌های چربی در زیر پلک تحتانی جمع شده است و در این حالت باید پلک پایینی عمل شود.

حالت سوم درصورتی‌که سن پایین باشد و پوست همچنان سفتی و جوانی خود را داشته باشد، بدون جراحی و بازنمودن پلک، کیسه‌های چربی خارج می‌شود.

چه کسانی نیاز به بلفاروپلاستی دارند؟

مسلماً کسانی نیاز به عمل زیبایی پلک دارند که سنشان بالای سی سال باشد و پلک‌هایشان در اثر چربی افتاده و یا پف کرده باشد. چنین فردی نباید بیماری داشته باشد و باید ازنظر جسمی سالم باشد؛ زیرا بیماری‌ها درنتیجه عمل تأثیرگذارند.

همان‌طور که ذکر کردیم حتماً قبل از تصمیم به عمل با چند پزشک مشورت کنید تا بتوانید بهترین جراح پلک را پیدا نموده و از او بخواهید مشاوره کاملی قبل از عمل به شما بدهد. این مشاوره می‌تواند شامل طریقه عمل، عکس‌های بیمارانی که جراحی پلک انجام داده‌اند، انتظاراتی که بعد از عمل حتی از جراح پلک نباید داشته باشید، عوارض بعد از عمل، بلفاروپلاستی هزینه کاملش چقدر است و …

این کار برای مشکلات زیر بی‌تأثیر است:

افتادگی بیش‌ازحد ابرو ، سیاهی دور چشم ، چروک‌هایی که روی پیشانی، دو طرف چشم و بین ابروها ایجادشده است.

عوارض عمل زیبایی پلک چیست؟

بعد از پاسخ به سوال بلفاروپلاستی چیست باید گفت چنانچه بهترین جراح پلک عمل فوق را برای شما انجام دهد و بعد از عمل نیز توصیه‌های پزشکتان را موبه‌مو اجرا کنید، عوارضی نخواهید داشت. البته هر عمل جراحی سختی‌هایی مانند موارد زیر را دارد.

ورم پلک مورد جراحی، دوبینی یا گاهی تاری دید که گذراست، جوش‌هایی که در محل بخیه‌ها دیده می‌شود و به رنگ سفید است، نامتقارن بودن محل برش پلک‌ها، بسته نشدن پلک‌ها در هنگام خواب که تمام این عوارض پس از چند هفته برطرف می‌شوند.

در مورد جای زخم‌هایتان هم نگران نباشید زیرا این زخم‌ها تا چند ماه به رنگ صورتی و سپس به رنگ سفید درآمده و به مروز از بین می‌روند.

نتیجه عمل زیبایی پلک چیست؟

نتیجه عمل می‌تواند مشکلات قبل از عمل را رفع نموده و اعتمادبه‌نفس را به بیمار برگرداند.

ازجمله این نتایج می‌تواند وسعت میدان دید، زیبایی چشم‌ها، عدم نگرانی از افتادگی مجدد پلک و به دست آوردن اعتمادبه‌نفس در میان دوستان و آشنایان باشد.

بعد از عمل زیبایی پلک چه مراقبت‌هایی لازم است؟

بهتر است مراقبت‌های بعد از عمل را از پزشک خود بپرسید ولی مواردی که در زیر لیست شده است عمدتاً از طرف همه پزشکان توصیه می‌شود:

پس از اتمام جراحی، محل بخیه را با پماد چرب کنید.
به پانسمان چشم دست نزنید.
پلک‌های شما بعد از عمل بی‌حس هستند و شما نباید سعی در بازنمودن آن‌ها داشته باشید.
وقتی اثر داروی بی‌حسی از بین رفت، درد شروع می‌شود. سعی کنید قبل از شروع درد، مسکن مصرف کنید.
تا چند روز بعد از بلفاروپلاستی، کمپرس سرد روی پانسمان چشمانتان داشته باشید بدون این‌که آن‌ها را خیس کنید.

برای مشاهده تصاویر قبل و بعد از عمل زیبایی پلک که توسط دکتر حمید رضا صابر انجام شده است کلیک نمایید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *