آیا مبتلایان به دیابت می‌توانند عمل لیزیک انجام دهند؟

آیا مبتلایان به دیابت می‌توانند عمل لیزیک انجام دهند؟

🌀 عمل لیزیک یا عمل رفع اختلالات دیداری به کمک لیزر، این روزها بسیار محبوب است و اکثر افرادی که عینک می‌زنند تمایل دارند تا این عمل را به منظور رفع اختلالات دیداری خود انجام دهند.
.
🌀 افرادی که مبتلا به دیابت هستند، برای انجام این عمل حتماً باید با پزشک متخصص خود مشورت کنند و دلیل این امر هم نیز شرایط خاصی است که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

💢 رتینوپاتی دیابتی:

نوعی از دیابت است که مستقیماً بر روی چشم‌ها تاثیر می‌گذارد و مبتلایان به دیابت به صورت مرتب و سالانه باید چکاپ شوند. این مشکل باعث می‌شود که رگ‌های خونی در پشت شبکیه تحت تاثیر قرار بگیرد و اگر شما به رتینوپاتی دیابتی مبتلا باشید، لیزیک دید شما را بهبود نخواهد داد.

💢 کندی بهبود:

از آن‌جایی که مبتلایان به دیابت بسیار کندتر از افراد عادی بهبود پیدا می‌کنند، زمان طولانی‌تری نیاز است تا قرنیه بعد از عمل لیزیک بهبود پیدا کند و قندخون بلید حتما کتترل شده باشد.

💢 تجویز نوسان:

اگر دیابت شما به خوبی کنترل نشود، سطح متغیر قند خونتان باعث می‌شود که پزشکتان نتواند نسخه‌ای مناسب برای شما تجویز کند و این موضوع نهایتاً منجر به عدم دقیق بودن درمان لیزیک خواهد شد.

اما در صورت عدم وجود عارضه های چشمی دیابت و‌کنترل مطلوب قندخون در این بیماران عملهای رفع عیوب انکساری هیچگونه محدودیتی ندارد.

#کانال_دکتر_صابر
@drsaber_ir
www.drsaber.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *